Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Wirtualium 3.0"

17-18 maja 2024 r.  |  online 

Wirtualium to ogólnopolska konferencja naukowa poświęcona interdyscyplinarnym badaniom nad wirtualną rzeczywistością. Konferencja jest organizowana w wirtualnych przestrzeniach Academia Electronica na platformie Spatial i zapewnia uczestnikom swobodę uczestnictwa zarówno przy użyciu komputerów, urządzeń mobilnych, jak i gogli VR.  

Pierwsza edycja konferencji miała miejsce w 2022 roku i szybko zdobyła uznanie w środowisku akademickim, otrzymując tytuł "Konferencji Roku 2022" w ramach konkursu StRuNa. W roku następnym, Wirtualium zostało ponownie nominowane do tej prestiżowej nagrody, potwierdzając swoje znaczenie i wpływ na rozwój badań wirtualnej rzeczywistości.


Call for Papers

Najważniejsze daty:

19  26 kwietnia 2024 r. Termin końcowy przesyłania abstraktów (termin przedłużony)

10 maja 2024 r. Informacja zwrotna o zakwalifikowaniu abstraktu wystąpienia

13 maja 2024 r. Ogłoszenie programu konferencji

15 maja 2024 r. Przesłanie zakwalifikowanych posterów 

17-18 maja 2024 r. Konferencja 

 

Pragniemy zaprosić Państwa do udziału w trzeciej edycji ogólnopolskiej konferencji naukowej Wirtualium, w pasjonującą podróż przez innowacyjne aspekty wirtualnej rzeczywistości. Od momentu swojego debiutu w 2022 roku, nasz projekt rozwija się, stając się jednym z pionierskich wydarzeń akademickich realizowanych w pełni w wirtualnej rzeczywistości, wykorzystując platformę Spatial. Tegoroczne Wirtualium 3.0 odbędzie się online 17 i 18 maja 2024 r. na ww. platformie w wirtualnych aulach Academia Electronica.

W tym roku chcielibyśmy nie tylko spojrzeć na perspektywy stojące przed VRem, ale również je usłyszeć, a może nawet ich dotknąć. Dlatego wiodącymi hasłami tej edycji konferencji będą „inne zmysły - poza okulocentrycznością VR” oraz „edukacja w VR”.


Tematyka konferencji obejmuje  VR/AR/MR, a w szczególności:

·  percepcję wirtualnej rzeczywistości,

·  innowacje technologiczne,

·  filozofię i antropologię wirtualnej rzeczywistości,

·  audiosferę i haptykę w VR,

·  etykę / blaski i cienie wirtualnych światów,

·  sztukę elektroniczną,

·  analizę koncepcji metawersów i ich futurologii,

·  aspekty prawne w wirtualnych światach,

·  psychologię wirtualnych zdarzeń,

·  zastosowania w edukacji, medycynie i terapii,

·  AI i VR,

·  VR w grach i kulturze.



UWAGA! Drogie osoby prelegenckie, informujemy, że oprócz klasycznych referatów i prezentacji, jest możliwość przedstawienia swoich badań i doświadczeń w formie posteru naukowego (w jaki sposób go przygotować dowiecie się z instrukcji przygotowania posteru).


Do udziału zapraszamy osoby ze wszystkich dyscyplin naukowych, których pasje badawcze i zainteresowania skupiają się na proponowanej tematyce. Do współpracy oraz kontaktu mailowego zachęcamy również społeczności związane z laboratoriami VR. Celem konferencji jest zbliżenie przedstawicieli środowisk naukowych, edukacyjnych i artystycznych, wymiana wiedzy oraz doświadczeń praktyków i teoretyków wirtualnej rzeczywistości.


Na abstrakty czekamy do 19 kwietnia 26 kwietnia do godz. 23:59 (termin przedłużony). Abstrakty powinny być przygotowane zgodnie z dostępną instrukcją oraz zgłoszone poprzez formularz dla uczestników czynnych. Uczestnicy bierni mogą otrzymać certyfikat uczestnictwa po wcześniejszej rejestracji przez formularz


Każde wystąpienie bądź poster może być przedstawione przez nie więcej niż trzy osoby. Wymagane jest, aby każda osobo autorska przesłała oddzielnie kompletny formularz zgłoszeniowy, zawierający identyczny tytuł oraz abstrakt wystąpienia/posteru


Dzielmy się swoimi badaniami oraz doświadczeniami w dziedzinie rzeczywistości wirtualnej podczas Wirtualium 3.0!

Osoby eksperckie

Z dumą informujemy, że wykłady eksperckie podczas Wirtualium 3.0 wygłoszą:

University of Patras

Akademia Sztuki w Szczecinie

Pedagog Michalina, Uniwersytet Gdański

Polish-Japanese Academy of Information Technology

Chronospace (Co-owner)

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina

Politechnika Morska w Szczecinie

Organizatorzy

Projekt realizowany jest przez Laboratorium EduVRLab - Wydział Humanistyczny AGH we współpracy z Academia Electronica. Projekt finansowany jest ze środków Wydziału Humanistycznego AGH. Komitet Organizacyjny i Naukowy Wirtualium tworzą osoby studiujące i pracujące w wielu jednostkach akademickich i edukacyjnych.

Przeczytaj więcej o organizatorach Wirtualium oraz o Komitecie Naukowym...

Patroni wydarzenia